Eksplozja moich emocji przelana na jedwabne sznurki.

wtorek, 8 maja 2012

Post czytelniczy.

Asia zrobiła mi psikusa i zaprosiła do zabawy:


Jako, że zawodowo siedzę w książkach (pracuję w bibliotece), musiałam podjąć wyzwanie :) a skoro jesteśmy w temacie, to przy okazji informuję, że od dziś przez tydzień mamy  IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek :)


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najczęściej wieczorem,  przed snem, a jak mam książkę, która mnie wciągnie to noszę ją wszędzie ze sobą w torbie i poczytuję to w autobusie to w kolejce do lekarza, generalnie gdzie się da i kiedy się da :)

Gdzie czytasz?
Wszędzie.

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Na leżąco.

Jaki rodzaj książek najchętniej czytasz?
Powieści historyczno-obyczajowe i książki naukowe związane ze sztuką (takie zboczenie zawodowe). Pasjonuję się odkrywaniem tajemnic życia codziennego w XIX/XX w. oraz życia erotycznego w czasach dawnych.

Jaką książkę ostatnio kupiłeś/dostałeś?
Nie kupuję książek w księgarniach, najczęściej wyruszam na łowy po antykwariatach lub robię zakupy przez allegro, ostatnio kupiłam pakiet "Damę Kameliową" Aleksandra Dumasa, "Nanę" Emila Zoli i "Pokój z widokiem" Edwarda Morgana Forstera.
Regularnie otrzymuję rożne katalogi muzealne od Teścia, ostatnio podarował mi chyba katalog wystawy Materia światła i cienia, wydany przez MNG. 

Co czytałeś ostatnio?
"Ziemia Obiecana" Władysława Reymonta.

Co czytasz obecnie?
Aktualnie mam tyle zajęć, że na nową lekturę nie mam czasu :( (abstrahując od tego, że codziennie siedzę pośród kilkudziesięciu woluminów i w domu też mam niezłą bibliotekę :P ) ale w kolejce jest "Pokój z widokiem".

Używasz zakładek czy zaginasz rogi?
Przyznam się bez bicia, że bywa rożnie z tym zaginaniem rogów, co niestety niszczy książkę na co uczulam każdego! Jakiś czas temu ozdobiłam sobie trzy zakładki decoupagem i używam ich wymiennie.

E-book czy audiobook?
Bleeee, obie formy niedopuszczalne. Tylko papier! 

Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
"Black Beauty", Anna Sewell, mam ją do dziś.

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Ciężko powiedzieć, raczej nie mam takowej.


Do łańcuszka zapraszam:


2 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za zaproszenie, uwielbiam czytać, więc z chęcią przyłączę się do zabawy

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham czytać :) I zupełnie nie wiem dlaczego każdy dziwnie na mnie patrzy gdy mówię, że marzy mi się praca w bibliotece :) Niestety kierunek studiów wybrałam zupełnie inny, ale wciąż myślę o bibliotekoznawstwie :)

    Całym sercem podpisuję się pod stwierdzeniem, że tylko forma papierowa książek :) Elektronika choć przydatna, to dla mnie zupełnie pozbawiona jest uroku i odbiera całą przyjemność czytania :)

    OdpowiedzUsuń